Veel gestelde vragen
Veelgestelde vragen
Kan ik een container met zand bestellen?
Ja, dit is mogelijk in onze eigen regio (Twente)! Ons zusje, Zandnodig.nl levert wit en zwart ophoogzand, straatzand en gebroken puin. Samen maken wij het mogelijk om zand in een container te laten leveren. Vervolgens kan je deze weer vullen met het afval dat je hebt liggen.
Wil je hier meer informatie over? Klik dan hier.
Ik heb te veel afval, wat nu?
Om veiligheidsredenen en de capaciteit van onze vrachtwagens, mag de container niet worden overbeladen. Het afval mag tot 20 centimeter boven de container uitkomen.
Heb je meer afval? Dan kan je een nieuwe container bestellen en in het opmerkingenveld aangeven dat je een volle container klaar hebt staan. Wij kunnen de volle container mee terugnemen bij het plaatsen van de nieuwe container.
Mocht het zo zijn dat je nog meer afval hebt, maar hier geen container mee kan vullen. Je kan dan ook zelf je afval naar het afvalbrengpunt van Rodebak.nl brengen. Wij zijn gevestigd aan de Kanaalstraat 255 in Enschede.
Heb je vragen over ons afvalbrengpunt? Neem gerust contact met ons op via 053-4340404 of info@rodebak.nl. Onze medewerkers helpen je graag verder!
Welk afval mag ik in de container gooien?
Wij hebben alle soorten afval hieronder opgesomd. Wanneer je klikt op één van de afvalsoorten, kun je zien wat wel en niet in de container mag. Twijfel je over of een bepaald type afval in een bepaalde container mag? Neem dan gerust contact met ons op via 053-4340404 of info@rodebak.nl.
Bouw- en sloopafval
Restafval
Puin afval
Groenafval
Houtafval
Dakafval
Je kan hier direct online een van onze containers bestellen!
Kan ik ook zelf mijn afval naar jullie brengen?
Ja, dat kan! Onze vestiging in Enschede aan de Kanaalstraat 255 heeft een eigen afvalbrengpunt waar je zelf jouw afval naar toe kan brengen. Dit afvalbrengpunt is van maandag tot en met vrijdag geopend van 07:30 – 17:00 uur en op zaterdag van 8:30 – 14:00 uur.
Je kan vervolgens je auto laten wegen op de weegbrug. Het loket bevindt zich rechts van de weegbrug en hier kan je melden welk afval je komt brengen. Vervolgens rijd je door en kan je het afval storten op de daarvoor bestemde plekken. Op de terugweg laat je jouw auto opnieuw wegen op de weegbrug. Na de weging reken je af bij het loket.
Zijn er nog andere kosten waar ik rekening mee moet houden?
Nee! Je betaalt een all-in tarief voor de container. Dit houdt in dat alle kosten in de prijs zijn meegenomen. In ons tarief zit verwerkt:
– Het plaatsen en ophalen van de afvalcontainer;
– Het verwerkend van het afval;
– De BTW;
– Vier weken huur.
Wil je de container op een specifieke tijd laten brengen of halen? Dan bereken wij extra transportkosten. Benieuwd wat deze kosten voor jouw locatie bedragen? Neem gerust contact op met een van onze collega’s via 053-4340404 of info@rodebak.nl!
Hoe kan ik betalen voor de gewenste container?
De betaalmethoden die wij gebruiken zijn vooraf betalen met iDeal, pinnen op locatie en contante betaling op locatie.
Wordt mijn container vanzelf weer opgehaald?
De container wordt niet vanzelf opgehaald wanneer de huurtermijn is verstreken. Wij ontvangen graag bericht wanneer een container vol is en deze kan worden opgehaald. Is het gewenst dat de container op een specifieke datum wordt opgehaald? Geef dit dan twee werkdagen van te voren door via 053-4340404.
Hoe lang mag een container blijven staan?
De huurprijs van iedere container bevat onder andere maximaal vier weken huur. Dit betekent niet dat jouw container daadwerkelijk vier weken moet blijven staan. Zo gauw jouw container vol is, kunnen wij de container binnen twee werkdagen ophalen. Vul hiervoor het formulier in.
Natuurlijk is het mogelijk om de container langer dan vier weken tot je beschikking te hebben. De verlengtermijnen zijn een, twee, drie of vier weken. Je kan je container hier verlengen en de betaling via iDeal afronden. Belangrijk hierbij is het invullen van je bestelnummer.
Heb je nog aanvullende vragen over het ophalen van een container of het verlengen van de huurtermijn? Neem dan gerust contact met ons op via via 053-4340404 of info@rodebak.nl.
Wat gebeurt er als ik het verkeerde afval in de container gooi?
Wij kunnen ons dat bijna niet voorstellen, na het lezen van de vraag hierboven, maar hiervoor kan je een extra rekening krijgen. Je bent als klant altijd verantwoordelijk voor het afval dat in de container zit.
Tip!: Voorkom dat anderen (verkeerd) afval in jouw container gooien, door er een zeil overheen te spannen! Zo voorkom je mogelijk extra kosten.
Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen en/of ophalen van de container?
Indien je kiest voor een contante betaling of per pin, dien je altijd aanwezig te zijn bij het plaatsen van de afvalcontainer. Kun je onverhoopt toch niet aanwezig zijn? Geef ons dit minimaal 24 uur van te voren door, zodat de betaling nog via de bank kan worden voldaan. Je kan hiervoor telefonisch contact opnemen met ons via 053-4340404. Indien wij niet op de hoogte worden gebracht of geen betaling hebben ontvangen, ontvang je een rekening voor een loze rit. De hoogte hiervan is afhankelijk van jouw locatie.
Indien de container online is betaald via iDeal, hoef je niet per se aanwezig te zijn. Wij adviseren wel om aanwezig te zijn. Je bent dan in de gelegenheid om exact de gewenste locatie van de container aan te geven. Mocht het nou echt niet mogelijk zijn om fysiek aanwezig te zijn, is het ook mogelijk om telefonisch toelichting te geven. Onze chauffeur zal je bellen als hij ter plaatse is en in overleg met jou de container op de gewenste locatie plaatsen.
Voor het ophalen van de container hoef je in principe niet aanwezig te zijn. Mocht de container achter een afgesloten hek staan, of er een andere reden zijn waardoor wij niet zelf bij de container kunnen, meld dit dan vooraf. Wij zullen dan eerst bellen voor we de container op komen halen.
Kan een container op mijn oprit worden geplaatst?
Je mag zelf bepalen waar je de container geplaatst wilt hebben. Indien gewenst, plaatsen wij de container bijvoorbeeld op de oprit of de stoep. Wij beoordelen altijd of dit daadwerkelijk mogelijk is. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schade die kan ontstaan. Denk hierbij aan verzakken. Een lege container is van zichzelf al zwaar, maar als deze gevuld wordt met afval neemt het gewicht aanzienlijk toe. Naast het gewicht van de (volle) container, komt daar ook nog eens het gewicht van onze vrachtwagen bij.
Voor zover mogelijk, vragen wij je hier rekening mee te houden. Kies je ervoor om de container op jouw oprit te plaatsen, dan bestaat de kans op schade. Hiervoor ben jij zelf verantwoordelijk. De schade kan niet worden verhaald op Rodebak.nl.
Mag ik zomaar een container voor mijn huis plaatsen?
Soms moet je bij jouw gemeente een ontheffing aanvragen voor het laten plaatsen van een container in een openbare ruimte, maar soms is een melding al voldoende. De wetgeving hierover verschilt per gemeente. Het is van belang om bij jouw eigen gemeente te controleren of hier regels voor zijn.
In de gemeente Enschede worden de volgende regels gehanteerd:
Een container kan zonder problemen worden geplaatst, mits het op jouw erf gebeurd. Dit is bijvoorbeeld jouw eigen oprit of voortuin. Wil je een object in de openbare ruimte plaatsen, bijvoorbeeld op een parkeervak? Dit moet je melden!
Een ontheffing is nodig als je een voorwerp wilt plaatsen:
– In het stadserf van Enschede;
– Op een fietspad, rijbaan of nabij kruisingen;
– Op calamiteitenroutes;
– Nabij een uitweg;
– Op of nabij een busbaan of busroute;
– Op of nabij brandkranen, -kabels en –leidingen.
Je dient tenminste 15 werkdagen voor het plaatsen van de container een melding in te dienen of een ontheffing aan te vragen bij je gemeente. Het maken van een melding kost niets. Aan het aanvragen van een ontheffing zitten wel kosten verbonden.
Let op!: Indien je de container laat plaatsen zonder dat je hier een melding van maakt, loop je het risico dat de handhaving opdracht geeft om de container op te halen.
Voor meer informatie kun je telefonisch via 053-4340404 of per mail via info@rodebak.nl contact met ons opnemen.
Kan ik contact krijgen met de chauffeur voor plaatsing?
Onze chauffeurs worden elektronisch aangestuurd. Indien je vragen en/of opmerkingen hebt, kun je contact met ons opnemen via 053-4340404. Onze collega’s zorgen dat de boodschap, indien nodig, bij de chauffeurs aankomt!
Hoe lang duurt het voordat de door mij bestelde afvalcontainer wordt geleverd?
Voor de regio Twente geldt: voor 12:00 uur besteld, is de volgende werkdag geleverd. Transporteurs in andere gebieden van Nederlands hebben soms al een volle planning, waardoor het een dag langer kan duren.
Het is uiteraard ook mogelijk om op een andere dag naar keuze de container te laten leveren. Tijdens het bestellen, kun je zelf de gewenste datum kiezen!
Kan ik de container op een specifiek tijdstip of met spoed bestellen?
Onze chauffeurs rijden een route die het meest efficiënt is voor het plaatsen en/of ophalen van de containers. Wanneer je de container op een specifieke tijd wilt ontvangen of laten afvoeren, kunnen wij niet meer in route rijden. Wij rekenen hiervoor een toeslag (afhankelijk van het plaatsingsadres) op de transportkosten. Benieuwd wat deze extra transportkosten voor jouw plaatsingsadres zijn? Neem gerust contact op via 053-4340404 of info@rodebak.nl!
Heb je een container nodig voor in het weekend of vlak voor de feestdagen? Wij adviseren altijd zo snel mogelijk te bestellen, want in deze periodes is het altijd erg druk! Zo kunnen wij er voor zorgen dat de container op tijd geleverd wordt.
Hoe laat wordt de door mij bestelde container geleverd?
Onze chauffeurs plaatsen containers tussen 08:00 uur en 17:00 uur. Tijdens het bestellen kun je eenvoudig zelf aangeven wanneer je de container het liefst wil ontvangen. Je hebt hierbij de keuze tussen de ochtend vanaf 8:00 uur tot 12:30 uur of de middag vanaf 12:30 uur tot 17:00 uur.
Wij streven ernaar onze containers volgens planning te leveren, maar helaas zijn ook wij soms afhankelijk van factoren waar wij geen invloed op hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan weers- of verkeersomstandigheden. Mocht je vragen of twijfels hebben over de levertijd op de dag van de levering, neem dan gerust contact met ons op via 053-4340404. Wij kunnen je dan op de hoogte stellen van onze tijdsplanning!
Hoeveel ruimte moet ik vrijhouden voor een container?
Via onze webshop is het mogelijk om een 4m³, 6m³ en 10m³ container te bestellen. Wij adviseren een ruimte ter grootte van een parkeerplaats vrij te houden voor het plaatsen van de afvalcontainer.
De richting van de parkeerplek is bij het plaatsen en/of ophalen van de container van belang. Indien de parkeerplekken naast elkaar zitten, is het vrijhouden van één plek voldoende. Staan de parkeerplekken achter elkaar? Dan is het noodzaak dat twee parkeerplekken achter elkaar worden vrijgehouden.
4m³ container bestellen
6m³ container bestellen
10m³ container bestellen
Voor de grote containers (van 12m³ tot 40m³) is meer ruimte nodig. Twijfel je of er genoeg ruimte is om een van onze grote containers te plaatsen? Neem gerust contact met ons op! Dat kan telefonisch via 053-4340404 of per mail via info@rodebak.nl. We kunnen vervolgens samen kijken naar een geschikte oplossing.
Ik wil een afvalcontainer bestellen. Hoe kan ik dit doen?
Je bestelt jouw container gemakkelijk online via onze bestelmodule. Kom je er niet uit of heb je aanvullende vragen, kun je uiteraard contact met ons opnemen via 053-4340404 of per mail via info@rodebak.nl. Onze medewerkers helpen je graag verder!
Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?
Niet-veelgestelde vragen beantwoorden wij maar al te graag! Neem gerust contact met ons op via het contactformulier, telefonisch via 053-4340404 of per mail via info@rodebak.nl.